خانه / مقالات سیستم کارتابل چیست ؟

سیستم کارتابل چیست ؟

به روز شده در اردیبهشت ۱۴۰۳

3.7 / 5. 3

3.7 از تعداد 3 رای
نتایج سیستم کارتابل

سیستم کارتابل چیست ؟ سیستم کارتابل چه اهمیتی دارد؟ از فواید سیستم کارتابل  می توان به کم کردن فرایندهای تکراری، کاهش تولید و جابجایی اسناد فیزیکی و در نتیجه افزایش کارایی و قابلیت دسترسی به منابع و مدارک و شفافیت بیشتر اشاره کرد. سیستم کارتابل الکترونیکی قسمتی از نرم افزار اتوماسیون اداری است که با خودکار سازی فرایندهای سیستمی به مدیران کمک می‌کند تا بدون نیاز به فرایندهای فیزیکی خسته کننده، به اهداف خود برسند. 

در این مقاله در کنار ما باشید تا مفهوم و جایگاه کارتابل را در سیستم اداری مورد بررسی قرار دهیم.

چرا به سیستم کارتابل نیاز است؟

هویت هر سازمانی بیش از هر چیز به منابع انسانی آن وابسته است، انسان مولفه‌ای حیاتی در سیستم اداری است که نقش بسیار پر رنگی در پویایی سازمان ایفا می‌کند. امروزه حتی با وجود تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته و نیز ورود فناوری‌های نوین به سازمان‌ها، همچنان نقش منابع انسانی به عنوان عاملی موثر و راهبردی در بقای سازمان، مشهود است.

بنابراین منابع انسانی، ارزشمندترین منبع سازمان‌های امروزی به شمار می‌آیند چرا که به تصمیمات سازمانی شکل داده و باعث حل شدن مسائل و مشکلات سازمان، عینیت بخشیدن به بهره‌وری و دستیابی به اهداف سازمانی می‌شوند.

بی شک، بهبود و ارتقاء مستمر بهره‌‌وری سازمان منوط به رشد و بهره‌وری کارکنان و تقویت نیروی انگیزشی آنان است و حذف فعالیت‌های اضافی، دوباره کاری‌ها و جهت دهی درست و صحیح به توانمندی‌های نیروی انسانی و تخصیص آن در جایگاه واقعی خود از اهمیت بالایی برخوردار بوده و دغدغه مدیران از دیرباز تاکنون بوده است.

چالش ها و فرصتهای سیستم کارتابل

مدیران برای اطلاع داشتن از فعالیت‌های جاری سازمان خود، یا باید افرادی را مسئول این کار قرار دهند یا خود آستین بالا زده و دست به کار شوند که در هر دو صورت، علاوه بر صرف زمان و هزینه زیاد، نمی‌توان از صحت 100 درصدی اطلاعات به دست آمده اطمینان حاصل کرد.

این در حالی است که بهره‌وری منابع انسانی در گرو صحت اطلاعات به دست آمده از کمیت و کیفیت کارهای جاری کارکنان و یا کارهای انجام داده شده توسط آنهاست. واقعیت این است که در بسیاری از سازمان‌ها همچنان کارهای بیهوده بسیاری وجود دارد که در به دست آمدن نتیجه نهایی، تاثیر گذار است اما در فرآیند انجام کارها، خود را مخفی می‌کنند.

سیستم کارتابل

سیستم کارتابل با هدف پاسخگویی به همین دغدغه‌ها طراحی شده و برای افزایش نظم سیستم اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، لزوم وجود نظم در انجام امورسازمانی، تفویض کارها متناسب با تخصص و توانمندی منابع انسانی، حذف نیروی انسانی مازاد به منظور صرفه جویی در هزینه سازمان و …… وجود سیستم کارتابل کار را ضروری کرده است.

چرا پرتال مکاتبات الکترونیک ؟

چالش‌های زیادی در سازمان ها وجود دارد که نیاز به پرتال مکاتبات الکترونیکی را بیشتر می‌کند. از جمله چالش‌های مدیریتی در هر سازمانی، عدم اطلاع مدیران از میزان کار مفیدی است که کارکنان‌شان در ساعات کاری انجام می‌دهند. همچنین مشخص نبودن و مستند نشدن کارهای جاری کارکنان، مشکل دیگری است که نه تنها باعث هدررفت انرژی آنان در سطح کلان، بلکه سبب انحراف سازمان از اهداف خود می‌گردد.

پرتال مکاتبات الکترونیکی کمک می‌کند تمام فرایندهای سازمانی، مستند شده و قابل ارجاع و بررسی گردد. فقط کافی است در کارتابل ثبت گردد.

سیستم کارتابل اداری

کارتابل چیست؟

هر سمت سازمانی یک کارتابل دارد و هر کاربری که آن نقش را برعهده داشته باشد‌ به نامه‌های آن کارتابل دسترسی دارد. گاهی ممکن است نامه‌هایی که به یک کاربر ارجاع داده شده و در کارتابل او گذاشته می‌شود، نه به سمت او بلکه به شخص او مربوط باشد. نرم افزار کارتابل آفلاین در جهت نظم و ترتیب امور مکاتبات اداری، کلیه‌ی نامه ها و اسناد و مدارک کارتابل دفتری به کار گرفته می‌شود.

سیستم کارتابل اداری

با استفاده از زیر سیستم کارتابل اداری، با شروع روز کاری، هر کارمند می‌داند که چه کارهایی را باید در طول ساعات کاری انجام دهند یا چه کارهایی را باید ارجاع دهد. همچنین با سیستمی شدن این اطلاعات و گزارش‌هایی که از کارهای انجام شده و جاری می‌توان تهیه کرد، شناسایی و حذف فعالیت‌های اضافی که در روند انجام کار خلل ایجاد می‌کنند به سهولت امکان پذیر است.

کاربر می‌تواند این نوع نامه‌ها مانند جواب به درخواست وام را به قسمت نامه‌های کارتابل شخصی خود انتقال دهد تا اگر از آن نقش کناره گرفت همچنان به آن نامه‌ها دسترسی داشته باشد و کاربر جدیدی که آن نقش را برعهده گرفته است آن نامه‌های شخصی را نبیند.

زیر سیستم کارتابل

تیم فریار، با اندیشه رفع دغدغه‌های مدیران سازمان‌ها، درصدد برآمد تا زیر سیستم کارتابل و نرم افزار مدیریت اطلاعات را  براساس نیاز شرکت‌ها توسعه داده و روانه بازار کند. زیرسیستم فریار با امکانات متنوعی که در اختیار مدیران و کارکنان سازمان‌ها قرار می‌دهد، امکان مدیریت کارها را در سریع‌ترین زمان و به ساده‌ترین شکل مهیا کرده است.

مشخصات یک نرم افزار کارتابل خوب

از مهمترین ویژگی‌ها و امکاناتی که کارتابل آفلاین خوب باید در اختیار کاربران قرار دهد عبارت است از:

  • تعریف کار در انواع مختلف و قابلیت ارجاع کارها به کاربران و نقش‌ها
  • امکان پیوست اسناد و مدارک
  • امکان زمانبندی در تعریف کارها
  • مشاهده کارها و قابلیت فیلتر و جستجو در میان کارها
  • مشاهده کارهایی که کاربر به کاربران دیگر ارجاع داده است برای پیگیری کارها
  • بایگانی کارها
  • مشاهده و جستجو در کارهای بایگانی شده

سیستم کارتابل چیست و چه اهمیتی دارد ؟

نتایج و دستاوردهای سیستم کارتابل

با استفاده از کارتابل همراه، مدیران و کارکنان به راحتی می‌توانند، فعالیت‌های سازمان خود را بهینه کرده و کارها را در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسانند.

همچنین با اتصال نرم افزار کارتابل فریار به نرم افزار داشبورد مدیریتی فریار می‌توان گزارشات مورد نظر مدیران را براساس داده های کارتابل، با سرعت و به سهولت ساخته و مورد استفاده قرار داد.

با استفاده از این گزارشات، تصمیمات مدیران مبتنی بر اطلاعات قابل اتکا بوده و بهره‌وری منابع انسایی افزایش می‌یابد، مسیر دستیابی به اهداف سازمانی کوتاه‌ترشده و همچنین سرعت میل به اهداف بیشتر می‌شود.

علاوه بر آن ، با اتصال سامانه کارتابل آفلاین فریار به سیستم اتوماسیون اداری، مدیران می‌توانند به وسیله کارشناسان مدیریت فرآیند فریار، فرآیندهای سازمان خود را به جریان انداخته، بهینه کنند و با اجرای آنها بر بستر BPMN2 در زیر سیستم نرم افزار مدیریت فرایند، فرآیند گردش کار خود را پیاده سازی کنند.

برای خرید نرم افزار اتوماسیون اداری و سیستم کارتابل، می‌توانید از قسمت مشاوره رایگان فریار در زیر همین صفحه اقدام نمایید.

3.7 / 5. 3

مائده اسماعیلی هستم فارغ التحصیل رشته‌ی مهندسی تجارت الکترونیک از دانشگاه اصفهان. از سال 1401 تا کنون در واحد سئو و بهینه سازی وب سایت شرکت مهندسی یلدا حضور و همکاری مستمر دارم. معتقدم هر کسب و کاری، داستانی دارد و من سعی میکنم راوی خوبی باشم و با چاشنی جذابیت، تصویری زیبا و هنرمندانه از کسب و کارتان را در مقابل چشمان مخاطبان‌تان قرار دهم. من سئو کار هستم و با جادوی کلمات، معجزه میکنم.

مقالات مرتبط

اپلیکیشن حسابداری شخصی
18+ اپلیکیشن حسابداری شخصی + فهرست + مقایسه (آپدیت 1403)

18 اپلیکیشن‌ حسابداری شخصی (accounting application) معروف را اگر بخواهیم به صورت لیست نام ببریم، برنامه‌های اندروید حسابداری شخصی هلو، اپلیکیشن دخل و خرج، اپ اندروید پارمیس، نرم افزار اندروید قیاس، اپلیکیشن حسابداری رایگان ویو (wave) و اپ موبایل موج و هم چنین Zoho Books Free از بهترین اپلیکیشن‌ حسابداری شخصی اندروید موجود در بازار ...

سیستم مدیریت دانش چیست
7 دلیل مهم که سازمان شما به سیستم مدیریت دانش نیاز دارد

7 دلیل مهم که سازمان شما به سیستم مدیریت دانش نیاز دارد؟ آیا پیگیر یک سیستم مدیریت دانش برای نمایش خدمات موفق به مخاطبانتان هستید؟ “دانش قدرت است“ یک جمله معروف قدیمی است اما این جمله در دنیای امروز پویا و بی‌ثبات که به سرعت در حال تغییر است چقدر ارزش دارد؟ درحال حاضر بیش ...

افزایش بهره وری فردی
برای افزایش بهره وری فردی در محیط کار چه کنیم؟

افزایش بهره وری فردی به ویژه در محیط کاری از جمله مسائلی است که از دیرباز مورد اهمیت بوده است. در ادامه روش های افزایش بهره وری فردی در محیط کار آورده است. روش های مدیریتی افزایش بهره وری روش‌های زیادی برای افزایش بهره‌وری فردی وجود دارد که بسیاری از آنها حاصل سالها تجربه مدیران و کارمندان ارشد سازمان ها ...

حداقل حقوق اداره کار 1402 چقدر است؟
حداقل حقوق اداره کار 1402 چقدر است؟ + جدول حقوق ودستمزد1402

حداقل حقوق و مزایا سال ۱۴۰۲ و حقوق اداره کار 1402 چقدر تعیین شده است؟ در ادامه این مقاله فریارسیستم جدول حداقل حقوق وزارت کار در سال 1402 آورده شده است.