چرا به نرم افزار دورکاری نیاز داریم؟
نرم افزار دورکاری در سازماندهی و مدیریت زمان و منابع، تولید گزارشهای عملکرد کسب و کار و کارمندان کمک کننده است. نرم افزارهای دورکاری مانند نرمافزار مدیریت پروژه همچنین میتواند همکاری تیمی را آسانتر و یکپارچهتر از همیشه کند.
پلتفرمهای نرمافزار دورکاری دارای طیف گستردهای از قابلیتها هستند و اگر به دنبال تسلط بر همه نرم افزار هستید، ممکن است کمی وقت شما را بگیرد. با این حال، برای اکثر کارمندان، وظایف اساسی تعریف می شود که باید انجام شده و به هیچ وجه زمان بر نیست و به دانش فنی قبلی نیاز ندارند.
آیا استفاده از نرم افزار دورکاری آسان است؟
نرم افزارهای دورکاری به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن آسان باشد، به طور کلی این نوع سیستم کاری، کار شما را آسانتر میکنند. تسلط کارمندان به این برنامهها زمان زیادی نمیبرد و باید یک رابط مستقیم و بصری برای انجام وظایف و برقراری ارتباط با هم تیمیها داشته باشند.
هزینه نرم افزار دورکاری چقدر است؟
مبلغی که برای نرم افزار مدیریت پروژه می پردازید عمدتاً به تعداد کاربر و تعداد ویژگی های مورد نظر شما بستگی دارد. برای ابتدایی ترین طرحها، قیمت در حدود 5 دلار برای هر کاربر در ماه خواهد بود، اگرچه اگر طرح “Enterprise” را انتخاب کنید، قیمت برای هر کاربر به 23.60 دلار در ماه خواهد رسید.
اگر کارمندان زیادی دارید، این عدد می تواند کمتر شود. فقط مطمئن شوید که طرح مورد نیاز خود را سفارش میدهید تا برای قابلیتهایی که استفاده نمیکنید هزینه ای پرداخت نکنید.
هنگام انتخاب ارائهدهنده، نگاهی به حفاظتهای امنیتی که برای محافظت از کاربران در نظر گرفتهاند، از جمله فایروالها و رمزگذاری بیندازید.
امنیت نرم افزار PM خوب است؟
نرم افزارهای PM به صورت آنلاین اجرا می شود و حفاظت از اطلاعات آن تضمین شده و امنیت آن بالااست. با سیستم PM میتوان تعیین کرد که هرکاربر به کدام قسمتهای نرم افزار دسترسی داشته باشند و هر چندوقت یکبار رمزهای عبور آپدیت گردد.
نرم افزار monday.com
monday.com وظایف و فرآیندهای تیم شما را در یک رابط کاربر پسند و بصری دلپذیر یکپارچه می کند. این سیستم عامل کاری (OS) به تیم ها، دید کلی روشنی از اینکه چه کسی مسئول چه کاری و چه زمانی موظف است ارائه می دهد که می تواند شفافیت را افزایش داده و مسئولیت پذیری را القا کند و مدیریت منابع کارآمد را امکان پذیر کند.
این ابزار همچنین بیش از 200 قالب را برای استفاده بیش از 20 ستون قابل تنظیم و برنامه های یکپارچه متعدد ارائه می دهد که می توانید به راحتی آنها را تطبیق دهید. این قالبها و برنامههای آماده میتوانند به میزان قابل توجهی زمان صرف شده برای راهاندازی پروژهها یا وظایف را کاهش دهند و منجر به بهبود بهرهوری شوند.
علاوه بر این، میتوان داشبوردها را برای ارائه دیدگاههای دقیق و مختص تیم از وظایف، پیشرفت پروژه و ضربالاجلهای آتی تنظیم کرد تا وضوح گردش کار تیم خود را افزایش دهید.
چرا monday.com
monday.com رتبه برتر را در لیست نرم افزارهای دورکاری به دست میآورد زیرا قدرت، انعطافپذیری و شهود را یکپارچه میکند و میتواند پیچیدهترین نیازهای پروژه را برآورده کند. همچنین به شما امکان میدهد داده ها را از صفحات گسترده وارد کرده و با ابزارهای فعلی خود ادغام کنید. با استفاده از این قابلیت، نیازی به وارد کردن دستی هیچ داده ای نخواهید داشت و شما زمان بیشتری برای کارهای دیگر خواهید داشت.
نتایج استفاده از monday.com
مدیریت اطلاعات از راه دور، کسب و کار را متحول می کند. این قابلیت به سازمان اجازه می دهد فرآیندهایی را که قبلا روزها یا هفته ها طول می کشید را در عرض چند دقیقه پیاده سازی کنید. ابزارهای ارتباطی این پلتفرم، مانند به اشتراک گذاری سند، حاشیه نویسی نظرات و ارتباط مستقیم با مدیر وظیفه، همکاری در تیم را بهبود می بخشد.
Miro یک برنامه مدیریت پروژه قدرتمند است که امکان می دهد برنامه های بصری را ایجاد کرد. هزاران قالب برای انتخاب، ادغام های شخص ثالث متعدد و مجموعه ای از ابزارهای همکاری وجود دارد.
همچنین Miro یک گزینه کاربرپسند است و داشبورد اصلی بصری و آسان برای پیمایش است. به طور کلی، اگر به دنبال برنامهای هستید که مدیریت پروژه بصری را با پشتیبانی از ویژگیهای همکاری بی وقفه امکانپذیر میکند، توصیه میکنم آن را امتحان کنید.
دلایل انتخاب Miro
Miro را به دلیل مجموعه ای از ابزارهای مدیریت پروژه که توسط ویژگی های همکاری قدرتمند و یک کتابخانه قالب بزرگ پشتیبانی میشود، انتخاب کردیم.
برتری های Miro
نکته قابل توجه Miro این است که ثبت نام و استفاده از برنامه آسان است. اگرچه دارای ویژگی های زیادی است، اما یکی از ساده ترین برنامه های دورکاری موجود است.
میتوانید از HubSpot برای تقویت هماهنگی تیم از طریق فهرستهای ساختاریافته استفاده کنید. این پلتفرم به شما امکان می دهد وظایفی را ایجاد و اختصاص دهید، وظایف فرعی اضافه کنید و تاریخ های سررسید را از همان برگه تعیین کنید. همچنین میتوانید اعضای تیم را تگ کنید، نظرات خود را بگذارید و فایلهای داخل پروژهها را برای بهبود ارتباطات و همکاری پیوست کنید.
در حالی که HubSpot ممکن است ابزارهای پیشرفته ای مانند نمودار گانت یا ردیابی دقیق زمان نداشته باشد، یک پایه قابل اعتماد برای مدیریت وظایف فراهم می کند. به عنوان مثال، داشبورد دقیق آن بینشهای مهمی در مورد جدول زمانی پروژه، حجم کاری تیم و عملکرد فردی ارائه می دهد.
میتوانید از این دادهها در حین برخورد یک به یک برای شناسایی موارد احتمالی استفاده کنید. همچنین میتواند به شما کمک کند تا کار را به طور مؤثرتری واگذار کنید. شما حتی میتوانید نمای داشبورد خود را با توجه به نیازهای خاص تیم خود برای یک تجربه مدیریت پروژه شخصیتر تنظیم کنید.
چرا HubSpot؟
پلتفرم HubSpot شامل الگوهای پروژه از پیش ساخته شده است که به تیم های فروش و بازاریابی در کارهایی مانند راه اندازی کمپین های فروش و ایجاد خبرنامه های ایمیل کمک می کند. هر الگو با مراحل اقدام از پیش تعریف شده و دستورالعمل های بهترین عمل ارائه می شود. این الگوها می توانند در زمان صرفه جویی کنند و اطمینان حاصل کنند که همه دستورالعمل های واضحی در مورد آنچه باید انجام شود دارند.
تجربه استفاده از HubSpot
استفاده و درک ویژگیهای HubSpot حتی برای اعضای تیم با دانش فنی محدود آسان بود. ادغام یکپارچه آن با CRM HubSpot، یک محیط کاری یکپارچه را برای همه بخشها ایجاد کرده است. بهعلاوه، همگامسازی آن با تقویم باعث می شود که بدانیم چه زمانی باید روی کارها کار کرد و چه زمانی برای جلسات آماده شد.
دور کاری چیست؟
انجمن بین المللی دورکاری (ITAC)، دورکاری را نوعی نقش کاری تعریف می کند که طی آن کارمندان به شکل منعطفی از نظر زمان (پاره وقت یا تمام وقت) و از جنبه مکان (خانه، مراکز راه دور و یا به شکل سیار) به انجام وظایف و امور محوله می پردازند. با دقت به تعریف دورکاری، اینگونه میتوان گفت که این شیوهی کاری بر خلاف مشاغل در عصر صنعتی که “زمان محور” بودند، “نتیجه محور” هستند.
معرفی چندین نرم افزار مربوط به دورکاری
- نرم افزار 3CX Phone یا Zoiper Free برای اتصال به مرکز تلفنی
- نرم افزار AnyDesk برای ریموت و کنترل کامپیوتر از راه دور
- ابزار آنلاین Google Docs جهت ویرایش و به اشتراک گذاری اسناد
- ابزار Google Calendar برای سازماندهی امور
- ابزار Google Drive برای ذخیره سازی فایل ها
- نرم افزار Output Messenger یا ابزار فارسی nested جهت گفتگوی درون سازمانی
- نرم افزار Google Hangouts یا Skype به جهت مکالمه صوتی، تصویری ویا ویدئو کنفرانس
- ابزارهای Trello، ASana، Peygir یا Taskulu برای مدیریت پروژه
- اسکای روم یا ایسمینار برای ایجاد وبینارهای آموزشی درون سازمانی
- ابزار آنلاین minit برای مدیریت زمان
- نرم افزار CRM ابزاری که تمام قابلیت های 10 نرم افزار بالا را بصورت یکپارچه همراه با گزارش ساز و داشبورد مدیریتی برای نظارت روی انجام کارها دارد.
نرم افزارهای ریموت یک افزایش دهنده نیرو است.
دید بهتری درباره اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی کاربردی نیست، داشته باشید.